fredag 10 januari 2014

Obesegrade seriesegrare!

Söndagens match mot Indianerna, 28 juli, var egentligen betydelselös då segern i Norra serien redan var säkrad. Men matchen skulle ju köras...

Jag åkte ifrån min videokamera och med facit i hand (sjukvårdarna hade missat att det var träning kl.10.00) hade jag gladeligen åkt hem och hämtat den. För fy vad nervös jag blev när jag inte kollade på heaten genom en kameralins. Man såg ju allt som hände på banan... Och så nära!

I första heatet ledde Andreas Svensson och det såg länge ut, i och med det, att det skulle bli en 4-2:a till Indianerna. Istället går Andreas omkull ut ur andrasväng. Han kommer helt enkelt ut för långt, fastnar i staketet och flyger över styret. Det var en otroig lättnad när han reser på sig och kan fortsätta tävlingen. Dock utesluten i det heatet. I omstarten tar istället Stoffe hand om ledningen och håller den in i mål. Eric kommer i mål som trea och det blir en 4-2:a till Örnarna.

Jag pustade ut och konstaterade att nu räcker det att köra jämnt med Indianerna för att vinna, vilket också händer i nästa heat.

I heat tre höll det på att gå snett. När Eric kommer fram till startlinjen har han fel huvfärg... Jag skrek, hoppa och slog för att dom i depån på andra sidan skulle förstå... Tillslut inser dom det och hinner precis tillbaka innan startgrinden går upp. Eric vann heatet och ytterliggare en 3-3:a var säkrad.
I det fjärde heaet tog Stoffe och Sebbe sin första av deras tre femettor tillsammans! Men i heatet efter svarar Indianerna med en femetta. I de två nästkommande heaten blir det två 3-3:or så efter sju heat leder Örnarna med två poäng - från första heatet...

Jag erkänner direkt att jag kanske inte såg så mycket av matchen som jag borde men efter Erics fadäs med hjälmhuvan var jag så nervös! Och så behövdes jag till att fylla på vattenflaskor i kamp mot uttorkning i hettan.

I heat åtta händer det som är matchavgörande. Daniel Halling, Indianerna leder tätt följd av Eric. Sebbe ligger sist. Ut på sista varvat dyker Eric under Daniel, som inte orkar hålla emot utan flyter ut i staketet. Där efter kommer Oskar och får en stoppsladd (eller om han väjer för Daniel) bara ett halvt varv innan mål och lägger sig ner. Sebbe smiter förbi och han och Eric får därmed en femetta till Örnarna. Både Daniel och Oskar tar sig upp och Oskar kunde gå i mål.

Efter det så snurrade det på för Örnarna och när nominerings heaten återstod så var segern redan klar. Örnarna var obesegrade genom hela den norra serien! Vilka killar!
Så när Stoffe och Sebbe går ut och tar en femetta i det sista nomineringsheatet är det bara som grädden på moset! Örnarna vann med 33-51.

Och jag ska ALDRIG någonsin glömma videokameran igen!

Örnarnas poäng:
1. Christoffer Selvin, 18p (3,3,3,3,3,3)
2. Eric Ivarsson, 12+1p (1,3,1,3,2,2)
3. Sebastian Selvin, 13+4p (2,2,3,2,2,2)
4. Jonathan Ejnermark, 7+2p (1,0,Fx,3,2,1)
5. Jonas Karlssom, 1p (0,0,1,0)