fredag 11 juli 2014

Till alla speedwaymammor

Speedway sverige går igenom en ganska turbulent tid just nu med en stor konflikt vad det gäller de tv sända elitseriematcherna och önskan om ett nytt förbund. Ungdomssidan har tyvärr varit lite turbulent den med... med skador och avhopp... Det är så tråkig när det inte blir som man har tänkt... för vi hade ju tänkt att den här skulle bli den roligaste säsongen av alla! Ja, ni läste rätt, inte den bästa utan den roligaste!

Hur som helst så hade vi faktiskt en rolig helg med alla speedwayvänner! Ovanligt men mycket trevligt att träffas utanför banan och tävlingsmomentet! =)

Det hela toppades med morsdag och seriematch på hemmabanan under söndagen. Eftersom jag inte haft en tanke att ordna något till min mamma så tänkte jag att pojkarna kunde ju vinna matchen, få en vinnarbukett som dom kunde ge sin mamma! ...som kunde ge en vidare till sin mamma. :)
Så blev det inte.

Örnarna gjorde allt de skulle och kunde men det räckte inte. Två ynka poäng fattades...


1. Dackarna 42p

2. Örnarna 40p:
    1. Christoffer Selvin, 15p (3,3,3,3,3)
    2. Eric Ivarsson, 6+3p (0,1,2,1,2)
    3. Sebastian Selvin, 11p (3,3,1,2,2)
    4. Alexander Rånge, 8+2p (2,2,1,2,1)

3. Elit Vetlanda 23p

4. Masarna/Elit Vetlanda 12p

Och vad det gäller morsdagsbuketten så kom Ludde med en till mig efter matchen (han som inte ens körde)! Jag skulle vilja dela med mig av den, inte bara till min mamma utan till alla speedwaymammor därute för just idag är ni alla värda en vinnarbukett!